Ordet hybris, posera i trosor?

Jag tycker inte de är något fel med att lägga upp bilder på sig själv på sin blogg, instagram eller på facebook. Jag lägger alltid upp massa bilder på mig själv och jag tycker det är super kul. Men sen finns det ju en gräns som tex ego och hybris. För mig är hybris uppmärksamhetsökande. Som att lägga upp bilder på sig själv när man står halvnaken i trosor eller har något just för bröstvårtorna tycker jag är hybris och -Uppmärksamhet sökande .Tejer som söker bekräftelse, killars bekräftelse och har dåligt självförtroende.
 
men om man googlar på hybris kommer tex detta upp "Överdriven självuppskattning eller fel uppfattning om individens plats i världsordningen, storhetsvansinne." -en person med en starkt överdriven självuppfattning, och ofta helt falsk självbild. Storhetsvansinne kan vara ett tecken på psykos eller en personlighetsstörning.
 
Jag har inte fattat saken med att lägga upp bilder på sig själv halvnaken? Är man så desperat av att få uppmärksamhet av det andra könet? Ja jag hade då skämts att se min mamma stå framför spegeln halvnaken och posera på internet. 
 
Någon som har en annan uppfattning om ordet hybris?

Kommentarer
Gabriella / 2013-02-16 @ 15:13:53

Oj oj, jag kan inte annat än hålla med dig till 100%! Stackars, stackars människor som mår så dåligt att dom måste vika ut sig GRATIS på nätet för att få bekräftelse. Ja fifan, man kan ju inte annat tycka synd om dom. Tragiska människor.


Anonym / 2013-02-16 @ 17:34:48

Word!

Amanda / 2013-02-17 @ 22:30:51

Kan ju inte göra annat än hålla med!


Josefin / 2013-02-18 @ 20:02:26

Kan inte annat än att hålla med!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback